kutkakkerlak - Reisverslag uit Monze, Zambia van Kim Linde - WaarBenJij.nu kutkakkerlak - Reisverslag uit Monze, Zambia van Kim Linde - WaarBenJij.nu

kutkakkerlak

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 Maart 2014 | Zambia, Monze

Om 8 uur beginnen?, dat kennen de fysio's hier niet. Ze komen gewoon aan kakken wanneer ze er zin in hebben, heel irritant.
Vandaag hadden we geen stromend water meer, dus ik in de middag ergens een jerrycan vandaan getoverd, konden we tenminste de wc doorspoelen. In de middag hadden roos en ik verzonnen een groepsles te geven bij de volwassenen.
Dit vonden ze helemaal fantastisch, de ene ging nog harder gooien dan de ander. Ook het lummelen(ik en roos als lummel) was super!
Daarnaast kreeg ik een cadeau van een patiënt, een mooie chitenge met de woorden als je weer in nederland bent en je kijkt ernaar , dan denk je aan mij. skattigg
Om 4 uur vonden we het mooi geweest met de groepsles, we waren uitgeput. Omdat alles hier in Afrika zo ongelooflijk snel gaat dachten we laten we even water halen in het dorp en gelijk de simkaarten regelen.
Helaas ging het met simkaart weer niet lukken, verrassend.
De terugweg ging niet helemaal op rolletjes.. want roos en ik waren de weg kwijt.. stomme musungu's zijn we ook.
Gelukkig hebben ze het water sneller kunnen repareren dan de simkaarten..

Na een nacht slapen, was het tijd voor onderzoeksdag. Roos en ik gingen eerst even naar het dorp lopen voor de volgende drie belangrijke dingen:
1. pinnen
2. chitenge halen voor mirte haar verjaardag
3. simkaarten regelen
Je raad het al.. alle 3 deze dingen lukten niet.....
Ondertussen hebben we al een week geleden gehoort dat we naar een nieuw beter huisje gingen.. maar ook dat laat nog even op zich wachten.

Weer een nacht, zonder beestjes in de klamboe dit keer..en ook de bijen blijven netjes op hun plek.
We gingen met ze 3en naar de choongo primary school! super leuk.
We hebben met ze gesport, en ondanks hun beperkingen kunnen ze 'goed' sporten. De spelletjes vonden ze super leuk, en gingen alle kinderen voor ons zingen en dansen!!

Op naar het dorp.. alweer echt de laatste keer deze week, wat een kut stuk. Alles wat op ons lijstje stond was dit keer gelukt! Dus ja de simkaart DOET HET , eindelijk.
Ook het onderzoek gaat goed!, we lopen een week voor.

Toen was het eindelijk zover, we gaan verhuizen!
naar het huis ernaast. Dit huis is bijna ''beestjesvrij''!!! wat een verschil.
idd bijnaa, de kikkers springen hier lekker hoog en ook hier hebben we helaas kutkakkelakken in het kastje gevonden...
Die beesten komen en gaan, we will never get rid off them..
Na alle klerezooi te hebben verhuisd hebben we alles weer lekker schoongemaakt.
Ook onze favoriete uitdaging het klamboe ophangen kon weer van voren af aan beginnen..gelukkig ging dit een stuk sneller nu.
oefening baart kunst, maar ik ga het echt niet nog een keer doen.
Wat zal ik lekker slapen in dit nieuwe huisje zonder wakker te worden met kakkerlakken in me bed, of met het idee dat de bijen gaan uitbreken boven mijn hoofd

  • 30 Maart 2014 - 20:57

    Ingeborg:

    Wat onwijs leuk!!! Ook hier kakkerlakken hahah
    Maar gelukkig geen bijen meer.
    Tot de volgende blog... Ik kijk er steeds nar uit en lees het met heel
    Veel plezier
    Doeiiii dikke kus van ons xxx

  • 30 Maart 2014 - 21:08

    Karin:

    Hey Kim!
    Wat een avonturen beleven jullie daar! Super leuk om zo een beetje mee te kijken wat jullie allemaal doen en mee maken.
    Heeeeel veel plezier en succes met die vieze beesten

  • 30 Maart 2014 - 21:47

    Merel:

    Hee Kim!

    Jeetje wat heb je al veel verhalen geschreven, superleuk om te lezen!
    Je hebt echt al veel meegemaakt zo te zien.
    Je snapt dat ik sowieso een vernieuwde versie van ons kakkerlakkenfilmpje verwacht... :P
    Ik blijf je verhalen volgen!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Monze

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2014

in the jungle...

26 April 2014

Survival of the Fittest

11 April 2014

Net over het randje

05 April 2014

Ongewenste gasten

30 Maart 2014

kutkakkerlak
Kim

In dit dagboek zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis in Zambia. Hier zal ik verblijven in het Holy Family center om hier mijn onderzoek voor school voort te zetten. Dit zal ik doen samen met twee vriendinnen, Mirte Gerritsen en Rosemarie Onvlee.

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 4279

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: