in the jungle... - Reisverslag uit Monze, Zambia van Kim Linde - WaarBenJij.nu in the jungle... - Reisverslag uit Monze, Zambia van Kim Linde - WaarBenJij.nu

in the jungle...

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Mei 2014 | Zambia, Monze

Na vrijdag heerlijk een dagje te hebben geshopt en gerelaxed was het dan eindelijk zover om op de langverwachte safari in Botswana te gaan! We werden om 7 uur opgehaald, dus daarvoor nog even snel pinnen aangezien ik niet veel geld meer had (9 kwacha kan je niks mee). Helaas deed de pinautomaat het niet.. dus dan maar geen geld. Na een stukje te hebben gereden kwamen we aan bij de grens van Zambia. Er stonden echt heel veel vrachtwagens die allemaal stonden te wachten om met de pond naar Botswana te mogen. Het probleem was dat er maar 1 vrachtwagen per keer op kan , het zou dus zomaar kunnen dat je 3 weken moet wachten! En ik dacht dat 5 uur al lang was.
Eerst even een stempel halen om het land uit te kunnen, richting de speedboot en op naar botswana.
Eenmaal aan de overkant stond daar onze gids ons op te wachten. Toen deed zich snel een probleem voor namelijk dat wij niet op zijn lijstje stonden…. Bijzonder want we hadden toch echt geboekt. Moeilijk moeilijk hij snapte er niks van. We zijn we gewoon in de jeep gaan zitten want we moesten en zouden op safari! Eerst weer een stukje rijden en weer een stempel halen om botswana in te mogen, dit alles ging goed (want we waren inmiddels gewoon weer legaal in zambia)
Voordat we ‘’echt’’ het land in mochten moesten we onze schoenen ontsmetten. Dus wat was de bedoeling je stapt in een of ander goor prutje en dan loop je vervolgens weer naar de jeep… echt heel hygiënisch. Toen kwamen we aan in het park, echt op safari!
Als eerste gingen we 3 uur op bootsafari. Heel leuk, totdat onze gids het leuk vond om heel dichtbij de olifanten met klapperende oren en nijlpaarden te komen! Iedereen vond het prachtig maar mirte en ik scheten letterlijk 7 kleuren! Wij waren dan ook erg blij toen er een eind aan dit avontuur kwam.
Op naar de game drive, al snel zagen we impala’s, olifanten, giraffen noem maar op! Super leuk en de beesten kwamen erg dichtbij! Ook deze gids vond het erg grappig om zo een beetje tegen de olifanten aan te rijden…
Ik dacht dat ik mijn camera wel kon opladen waar we gingen slapen. Helaas niets was minder waar want waar sliepen wij, jawel midden in Chobe nationaal park zonder hekken. Dus lekker tussen de beesten, onze tent was een minitent.
Dan de wc, dit was een gat in de grond met een stellage met een wc bril erop! Dus geen hangplee maar gewoon eentje waar je op kon zitten. Met een tentje erom heen! Dit bracht de nodige avonturen met zich mee want er was geen licht.
Na heel lang te hebben gewacht op het eten tussen de slangen en andere enge beesten was het tijd voor de briefing. In de nacht moet je NIET plassen want de kans op leeuwen is aanwezig…

De volgende dag ging de wekker om 5.15! en wij waren al snel klaar om op leeuwenjacht te gaan!
Zoeken, zoeken, zoeken, zoeken en zoeken maar helaas geen leeuwen. Onze gids vond het erg leuk naar het water te rijden en dan gewoon tot 6 x toe de auto in te graven zodat we lekker vast zaten.
De hele dag lopen zoeken naar leeuwen en toen vertelde een gids dat hij wist waar ze zaten! NICE dat wilden we wel zien! Maar helaas onze gids was een pussy want hij wilde niet off road, dus toch geen leeuwen.
Oja nog een leuk nieuwtje, wist je dat olifanten 100 kilo per dag schijten, dat wil zeggen elke olifant schijt roos 2x per dag uit!
Toen zat deze safari er alweer op en moesten we weer een stempel, water over, en weer een stempel.
We hadden de hoop dat we nu wel een toeristen visum konden krijgen, maar niks is minder waar want dit ging weer niet door. Ten eerste krijgen we pas een nieuw visum als de ander verloopt dat is dus 24 mei. Daarnaast krijgen we gewoon weer een stempel voor 30 dagen max, dat is te weinig.
Na alles weer te hebben uitgelegd hebben we nu 12 dagen, dan moeten we de 23ste naar mazabuka voor een nieuw visum, fingers crossed.
Toen eindelijk in de jollyboys, helemaal verrot, liggen we in 2 verschillende kamers….
KUT en dit kon niet anders worden geregeld. Dan maar eten bestellen maar ook dit feest ging niet door. Zonder eten naar bed dus.
Ik sliep in me eentje in de andere dorm, en er lag een jongen onder mij die zo ongeveer alle bossen heeft omgezaagd! Jezus wat snurkte hij.

Toen zat deze super leuke vakantie met hoogte en dieptepunten er alweer op, en gingen we lekker naar huis. Helaas moesten we vanaf het station terug lopen aangezien theresa net doet alsof ze onze smsjes en belletjes niet gehoord of gezien heeft.

• 13 Mei 2014 - 17:34

Ingeborg:

Heyyyy Kimmm
    Wat leuk weer wat te lezen! Jullie maken wel veel mee zeg!
    Het is weer eens iets anders slapen tussen de leeuwen zonder omheining of iets, spannend!!!
    Kwamen jullie zo dichtbij de olifanten? Wel gaaf!!
    Nu weer terug in Monze en weer aan de minor.
    Dikke kus van ons

• 13 Mei 2014 - 18:21

Janny:

Weer leuk om te lezen... en weer een ervaring in je rugzakje. Knuf uit rokkeveen.xx

• 13 Mei 2014 - 22:08

Joke Van Leer:

Hoi Kim,

Leuk weer iets te lezen. Ik volg jullie altijd hoor. Ik kan begrijpen dat jullie soms gek worden van een andere mentaliteit dan hier in Holland. Geniet nog maar fijn want voor je het weet dan zit jullie tijd er al weer op daar! Groetjes, ook van John.

• 14 Mei 2014 - 21:03

Annette:

Hoiii kim,

Wat een belevenissen weer !! Wat gaaf om te lezen allemaal !! Wij vinden het iedere keer weer een feestje om te lezen. In ieder geval draai jij je hand er niet meer voor om als je straks thuis.... Eens iets moet regelen, dat is iets wat je wel hebt geleerd deze afgelopen tijd !! Alleen zal je verbaast zijn hoe snel (??? ) ze hier in dat kleine landje zijn hihi

Blijf vooral schrijven dan blijven wij lezen !!!
    Dikke kus van de leukste familie uit zoetermeer xx