where is the german?! - Reisverslag uit Monze, Zambia van Kim Linde - WaarBenJij.nu where is the german?! - Reisverslag uit Monze, Zambia van Kim Linde - WaarBenJij.nu

where is the german?!

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 Maart 2014 | Zambia, Monze

Weer een nacht overleeft onder de bijen. mirte is meegegaan op outreach en roos en ik gingen met de volwassenen.
Ze beginnen hier elke ochtend met een ronde door de dorms. bijna alle patiënten die daarin liggen hebben een femur fractuur.. en de behandeling is tractie.. en daarna niks. Mis een aantal die ze gaan mobiliseren, waarom deze patiënten gekozen worden is mij een raadsel.
Doordat we alleen een halve dag werkte gingen roos en ik in de middag lekker boodschappen doen.
We hadden een lift gekregen naar het ''dorp'' en hadden een waslijst aan boodschappen.
Alleen hadden we nog een lift terug nodig, want lopen midden op de dag is geen optie hier. Nadat we alle boodschappen hadden, die we uiteraard konden vinden(knoflook hadden ze niet) hebben we maar ergens een taxi geregeld.
Eenmaal terug hebben we alles opgeruimd, en netjes gewacht op de WC, die uiteraard niet kwam.
Mirte kwam terug van de outreach en was gesloopt.

Vrijdag zijn we als goede studenten(te vroeg!!) aan ons project begonnen. We kwamen al snel tot de conclusie dat alle belangrijke informatie wordt opgeslagen in de grijze massa van de therapeuten, want in de meeste dossiers is niks te vinden. De rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan.
Ook met de simkaart gaat het nog steeds niet van een leien dakje, deze doet het namelijk nog steeds niet... wachten maar denk ik.

Het eerste weekend in Monze was aangebroken, wat the fuck gaan we hier doen, er is niks.... zand,zand en zand..
Gelukkig had Therasa aangeboden of we mee wilden naar de duitse Pieter.Dit wilde we dus gingen we mee. Met onze harten in onze keel, want Theresa en autorijden is niet echt een hele goede combinatie.Na 3 keer aan iemand te hebben gevraagd '' where is the german?'' vonden we de weg.
we kwamen na een stuk achteruit rijden(zonder gebruik van de achteruitkijkspiegel want die gebruiken ze hier niet) aan bij Pieter. Echt een super mooi groot huis!!
Na wat te hebben gedronken zijn we een engelse arts en een nederlandse arts wezen halen, lekker knus met ze alle in de auto.
We gingen nog even langs de supermarkt, en ze hadden hier vanalles!! KNOFLOOK en grote flessen colaa!! dus dit hebben we meteen ingeslagen.
De zondag was aangebroken en ik werd wakker met gezelschap. LEkker een kakkerlak in je klamboe, ik had hem nog gewaarschuwd niet naar beneden te komen maar hij luisterde niet, dus werd hij vermoord.
We hadden besloten naar de kerk te gaan, wat een ervaring. Alle mensen zingen, heel erg leuk om te zien.
Na de kerk hebben we bij theresa iets gedronken en kregen we allemaal lekkers, inclusief CAKEE.
In de namiddag gingen we een wandeling maken, erg spannend.
We liepen op onze teenslippertjes tussen de maisvelden,waar ook de slangen zijn. Dus echt een ontspannen wandeling werd het niet
Wat was ik blij dat ik geen slangen had gezien en dat de wandeling klaar was. wel 2 duizendpoten gezien
Zo ging het eerste weekend snel voorbij.
We werden weer met onze neuzen in de werkelijkheid geduwd want alleen dit weekend hebben we al 1 autoongeluk en 1 treinongeluk gezien, rijden kunnen ze hier echt niet..

Gister was het mirte haar verjaardag!!HAPPY BIRTHDAY eindelijk volwassen.
We hadden slingers opgehangen en gezongen.
Na het cadeau van jeroen was het tijd om te gaan werken. Ondertussen hadden roos en ik stiekem geregeld dat we bij theresa zouden eten, mirte wist van niks.
Gedurende de dag werd er gewoon gewerkt, ondertussen is ook nog de wc ''gemaakt'' en zitten we sinds gister zonder water.
Toen werd het etenstijd en vroegen we aan mirte of zij even azijn wilde halen bij theresa, wij zouden achter haar aan gaan met de camera... als ze ons niet had opgesloten:P helaas weg plan.
Gelukkig was het eten alsnog geslaagd! en we kregen weer cake(L) lekkeeerr.
Oja we zijn gister nog lekker naar de markt gegaan en hebben hier chipengo's gekocht! super leuk en mooie kleuren. Dat er nog vele meer gekocht gaan worden.

Ondertussen hebben we dus nog steeds geen water dus dat is heeeeel irritant. Helaas kunnen we niet afwassen.. maar de wc heeft geen water meer en ook de boiler is op...
Ik hoop dat het water het sneller weer gaat doen dan de simkaart want die doet het nog steeds niet.

  • 25 Maart 2014 - 12:42

    Ingeborg:

    Hey kimmiee
    Wat leuk om weer mee te lezen!! Zo kunnen we hier "proberen" mee te leven met jullie daar ver weg!
    Geen water.... Haha geen douche ook!! Blijven de dieren op afstand, hahaha!!
    Ik ben blij dat jullie van het plan zelf autorijden afzien, hoor!
    Veel plezier!
    Dikke kus van ons xxx

  • 26 Maart 2014 - 07:35

    Chantal:

    He kimmie,

    Wat leuk al die verhalen.
    Volgens mij gaat het daar prima.
    Wat een ervaring...
    En heb je al 2 leuke gespot!!!!:-P

    Veel succes nog liefs
    Chan, damian en louise

  • 27 Maart 2014 - 09:16

    Annette :

    Hey Kim,

    Wat leuk weer om te lezen en wat maak je een hoop mee ! Wat zijn we hier dan verwend hè met ' gewoon water ' als je het nodig hebt en wachten dat kennen we eigenlijk niet en dat een simkaart het niet doet is hier al helemaal niet aan de orde hihi maar al met al lees ik iwel dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben leuk !!
    Op naar nog meer leuke ervaringen !!

    Liefs,
    Rob Annette jordy noralie Mike xx

  • 31 Maart 2014 - 20:00

    Carla Bos:

    Nou wat een relaas, dat is wel even anders dan ons eigen landje, maar wel een hele ervaring. Alleen dat er geen water is , is minder.
    Mirte alsnog gefeliciteerd en de groetjes....het ga jullie goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Monze

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2014

in the jungle...

26 April 2014

Survival of the Fittest

11 April 2014

Net over het randje

05 April 2014

Ongewenste gasten

30 Maart 2014

kutkakkerlak
Kim

In dit dagboek zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis in Zambia. Hier zal ik verblijven in het Holy Family center om hier mijn onderzoek voor school voort te zetten. Dit zal ik doen samen met twee vriendinnen, Mirte Gerritsen en Rosemarie Onvlee.

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4266

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: