Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Kim Linde - WaarBenJij.nu Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Kim Linde - WaarBenJij.nu

Lusaka

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 Maart 2014 | Zambia, Lusaka

Zoo alweer een aantal dagen in het mooie en warme Afrika.
Na iedereen (huilend) te hebben uitgezwaaid ging de lange lange lange vlucht van start.
We begonnen al goed, toen we richting de gate liepen kwam mirte erachter dat ze haar telefoon kwijt was, die had ze handig nog in de wc laten liggen. Gelukkig hebben we hem weer terug gevonden.
De eerste vlucht naar Dubai ging lekker snel, we konden lekker films kijken en SLAPEN! De tweede vlucht zat niet helemaal vol dus had ik lekker 2/3 stoelen voor mijzelf en kon ik heerlijk uitgebreid slapen.
Toen kwamen we eindelijk aan in Lusaka, meteen lekker warm.
''snel'' door de douane zat er niet in want de mensen daar werken nou niet echt bepaald snel ..
Gelukkig konden we door het lange wachten daar de koffers meteen meenemen. Na even zoeken kwamen we onze taxi chaffeur tegen, we wilde nog even snel pinnen maar dat zat er niet in. De ATM deed niet wat hij moest doen..
Eindelijk kwamen we aan in Lusaka backpackers, en konden we gellijk onze kamer in. We hebben ons geinstalleerd, zijn wat gaan eten en toen om 9 uur al gaan slapen.
Helaas voor mij was dit geen slapen, heb zo een beetje alle tijden om me telefoon langs zien komen.
De volgende dag gingen we naar het winkelcentrum om eten te kopen en beltegoed.
We hadden al snel ons beltegoed, maar de registratie lukte niet.
Wij weer terug, nee je moet een uur wachten dan doet hij het wel... nou mooi niet.
De rest van de dag hebben we lekker uitgerust in het mooie weer.
In de avond hadden we een iers banket, allemaal bezopen!!!
Wij voelde ons een beetje uit onze comfortzone.. al die hoge piefen die zo bezopen zijn als een tor. maarja ook weer meegemaakt.
Na dit feest zijn we weer lekker gaan ''huis'' gegaan en gaan slapen.

Vandaag weer naar een winkelcentrum gegaan, simkaarten halen, dachten we. Maar nee ale simkaarten op... welcome in Afrika
dan maar weer eten halen:), we hadden nog niet genoeg.
Nog even wezen eten in het winkelcentrum en gewacht met terug lopen totdat het ophield met regenen.. ja regen!helaas
gelukkig duurde het niet heel lang voordat het weer droog was.
Eenmaal in de backpackers hebben we ons klaargemaakt voor het volgende ''feest''. Wat een enorme flop was, een soort van familiereunie die je liever wilt vermijden. Dus zijn we lekker snel weer terug gegaan.
Onze bustickets zouden geregeld worden.. dachten we maar ook dat feest ging niet door.
Dus moeten we dit zelf gaan doen morgen ochtend om half 7 , op het meest enge busstation die je kan bedenken. We nemen onze taxichauffeur mee als bodygard.
Dus morgen een leuke spannende dag, waarmee we met 3 meiden, 3 koffers, 3 backpacks en 3 rugzakken de taxi, bus en weer de taxi in mogen...

Morgen komen we eindelijk aan op de bestemming waar we 3,5 maand zullen blijven. Eindelijk niet meer uit de koffer leven.

  • 16 Maart 2014 - 21:33

    Rob :

    Kim ik ben helemaal verbaast zoveel letters in een leuk verhaaltje. echt leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Wel volhouden om te blijven schrijven. Dikke kus van ons en doe morgen voorzichtig

  • 16 Maart 2014 - 21:34

    Ingeborg:

    Hey Kim,
    Super leuk om lezen hoe jullie het hebben! Ben benieuwd hoe het in Monze is.
    Wat een gave ervaring zeg!
    Geniet van alles wat je meemaakt.

    Dikke kus van ons

  • 16 Maart 2014 - 21:44

    Bianca:

    Wat een gave dagen heb je al echter de rug, maar ook wel spannend zeg.
    het gaat daar net iets anders als hier...!

    Succes met de reis naar je vaste plek.

    Groeten Bianca

  • 16 Maart 2014 - 21:55

    Laura:

    Kim! Ik lig hier echt in een deuk. Ik zie al helemaal hoe je dit in ''real life'' vertelt. Succes morgen met de lange reis dag. Ik hoop je vanuit Ethiopie ook te kunnen volgen.
    Groetjes

  • 17 Maart 2014 - 11:17

    Joke Van Leer:

    Hi Kim,

    Zie het al helemaal voor me. 3 Stoere, giechelende, maar toch ook wel wat bange dames op weg naar dat enge busstation. Goed dat jullie wel iemand meenemen daar naartoe. En ach....niet alles moet van een leien dakje gaan, want anders is er ook niet veel aan, toch? Groetjes van ons.

  • 17 Maart 2014 - 17:09

    Jolanda:

    Hoi Kim

    spannend allemaal....leuk om te lezen.......goed op jezelf passen......en blij dat je morgen eindelijk op plaats van bestemming aan komt.......xxx zorg goed voor jezelf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2014

in the jungle...

26 April 2014

Survival of the Fittest

11 April 2014

Net over het randje

05 April 2014

Ongewenste gasten

30 Maart 2014

kutkakkerlak
Kim

In dit dagboek zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis in Zambia. Hier zal ik verblijven in het Holy Family center om hier mijn onderzoek voor school voort te zetten. Dit zal ik doen samen met twee vriendinnen, Mirte Gerritsen en Rosemarie Onvlee.

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4265

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

12 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: